YouTube 0 GALA

`Legea cauciucurilor de iarna` in tarile europene

Proiectul de ordonanta de urgenta care prevede obligativitatea soferilor de a folosi cauciucuri de iarna in perioada 1 noiembrie - 31 martie genereaza in continuare foarte multe discutii. E normal, intrucat afecteaza multi oameni, insa nu doar aceasta este singura cauza.

Celalalt motiv este ca proiectul are foarte multe lipsuri. Un exemplu: nu se vorbeste nicaieri despre anvelopele all-season. In mod normal, o masina dotata cu astfel de anvelope poate circula in siguranta si iarna, daca pneurile au aplicata eticheta M+S (mud and snow - noroi si zapada).

Proiectul vorbeste insa doar despre anvelopele de iarna. Ce fac oamenii care au cauciucuri all-season? Primesc amenzi sau nu?

O alta ambiguitate: nu se precizeaza cu cate pneuri de iarna trebuie sa fie prevazut un autoturism, doua sau patru? E important, pentru ca se poate circula si cu doua pneuri de iarna, daca acestea sunt montate pe rotile motoare.

Mai mult, proiectul de modificare nu tine cont ca intensitatea iernilor difera de la an la an. Daca la 1 decembrie sunt 14 grade Celsius, de ce n-ar putea soferii sa-si scoata pe strada masinile echipate cu pneuri de vara? De ce legea nu se poate adapta la conditiile reale, unde este flexibilitatea?

Nu mai vorbim de faptul ca acest proiect a fost facut public in noiembrie si ar putea intra in vigoare tot in noiembrie, fara ca guvernantii sa acorde timp suficient soferilor sa se conformeze.

E interesant de vazut totusi ce prevede legislatia tarilor vest-europene legat de pneurile de iarna.

Austria si Elvetia

Pneurile de iarna sunt obligatorii pentru autoturisme in perioada 1 noiembrie - 15 aprilie atunci cand drumurile sunt acoperite de polei, gheata sau zapada. Sunt considerate corespunzatoare si anvelopele all-season, daca au eticheta "M+S".

Finlanda

Pneuri de iarna obligatorii intre 1 decembrie si 1 martie.

Franta

Cauciucurile de iarna nu sunt obligatorii. Cu toate acestea, in unele zone muntoase, soferii sunt avertizati prin indicatoare de necesitatea folosirii lanturilor sau a pneurilor de iarna.

Germania

Soferii sunt obligati sa doteze masina cu pneuri corespunzatoare conditiilor meteo. Automobilele cu anvelope de vara nu au voie sa circule pe drumuri acoperite de zapada si gheata, in caz contrar soferii fiind pasibili de amenzi.

Italia

Nu exista obligativitatea folosirii pneurilor de iarna decat in regiunea muntoasa Val d'Aosta, in perioada 15 octombrie - 15 aprilie.

Norvegia

Cauciucurile de iarna nu sunt obligatorii, insa lanturile de zapada sunt necesare pe tronsoane de drum semnalizate ca atare. Daca drumul e acoperit de zapada sau gheata, cauciucurile de iarna sau lanturile trebuie folosite.

Slovenia

Soferii sunt obligati sa foloseasca lanturi de zapada sau cauciucuri de iarna cu adancime minima de 3 mm a profilului in perioada 15 noiembrie - 15 martie sau oricand conditiile meteo o impun.

Suedia

Cauciucurile de iarna sunt obligatorii intre 1 decembrie si 31 martie, adancimea minima a profilului pneului trebuind sa fie de 3 mm.

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

copyright

HOME | FORUM | VANZARI AUTO | DESPRE NOI | CONTACT
2011 Copyright by PolitiaRutiera.ro

Trafic.ro - clasamente si statistici pentru site-urile romanesti

politia rutiera | puncte penalizare | permis de conducere | schimbare drumuri inchise judetene | reexaminare auto | scoala de soferiautobuz | masina | autocar | motocicleta | camion | intrebari chestionar | accident rutier | mai - directia politiei rutiere | automobil |autopompa | bus | rutier | drum | autostrada | radar mobil fix | amenda | sofer | banc | anecdote | poante | poze | video | pieton |carosabil | corupt | dacia logan | circulatie | siguranta | politist | conducator | sef | abatere | lege | legislatietamponarecarnet|contraventie | infractiune 

tir | semafor | marcaj | trecere | depasire | distanta | indicator | semn