COMISIA EUROPEANĂ PROPUNE MĂSURI IMPORTANTE DE LIBERALIZARE A TRANSPORTULUI RUTIER DE PERSOANE ÎN UE

COMISIA EUROPEANĂ PROPUNE MĂSURI IMPORTANTE DE LIBERALIZARE A TRANSPORTULUI RUTIER DE PERSOANE ÎN UE

Comisia Europeană a publicat pe 08.11.2017 a doua partea a pachetului
mobilitate, propunând acțiuni pentru o mobilitate curată, printre
care și măsuri importante de LIBERALIZARE A PIEȚELOR NAȚIONALE
PENTRU SERVICII REGULATE CU AUTOBUZE ȘI AUTOCARE ȘI A EXCURSIILOR
LOCALE, menite să stimuleze dezvoltarea de legături cu autobuzul pe
distanțe lungi în Europa și să ofere alternative la utilizarea
autoturismelor personale prin opțiuni de mobilitate suplimentare, de
mai bună calitate și mai ieftine, în special pentru persoanele cu
venituri reduse.

O creștere cu 7% a utilizării autobuzelor și autocarelor în UE ar
conduce, în opinia Comisiei, la reducerea costurilor de poluare a
aerului cu 500 de milioane de euro și a costurilor legate de accidente
cu 2,8 miliarde de euro. Mobilitatea pentru grupurile sociale
defavorizate ar crește, de asemenea, cu 130 de miliarde de
pasageri-kilometri.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR
salută această inițiativă a Comisiei Europene, care recunoaște
transportul cu autobuzul și autocarul ca fiind cel mai curat și mai
eficient mijloc de transport, fapt evidențiat de mulți ani de
industria transporturilor rutiere de persoane în cadrul campaniei
globale pentru Mobilitate Inteligentă (Smart Move) promovate de Uniunea
Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) și activ derulate de
UNTRR în România.

PRINCIPALELE MĂSURI VIZATE DE COMISIA EUROPEANĂ PRIN PACHETUL PENTRU
MOBILITATE CURATĂ

Prin Pachetul legislativ pentru o Mobilitate Curată, Comisia a făcut
un pas decisiv în ceea ce privește punerea în aplicare a
angajamentelor asumate de UE în cadrul Acordului de la Paris cu privire
la reducerea obligatorie cu cel puțin 40 % a emisiilor de CO2 pe plan
intern până în 2030. PACHETUL PRIVIND MOBILITATEA CURATĂ include
următoarele documente:

- Noi STANDARDE PRIVIND CO2, pentru a-i ajuta pe producători să
îmbrățișeze inovarea și să furnizeze vehicule cu emisii scăzute
pe piață.
- DIRECTIVA PRIVIND VEHICULELE NEPOLUANTE, pentru a promova soluțiile
de mobilitate curată în procedurile de achiziții publice.
- Un plan de acțiune și soluții de investiții pentru INSTALAREA LA
NIVEL TRANSEUROPEAN A UNEI INFRASTRUCTURI PENTRU COMBUSTIBILI
ALTERNATIVI,
- Revizuirea DIRECTIVEI PRIVIND TRANSPORTUL COMBINAT, care promovează
utilizarea combinată a diferitelor moduri de transport de mărfuri (de
exemplu, camioane și trenuri) prin facilitarea folosirii stimulentelor
de către întreprinderi.
- REVIZUIREA REGULAMENTULUI PRIVIND SERVICIILE DE TRANSPORT DE PERSOANE
CU AUTOBUZE ȘI AUTOCARE, propunând DESCHIDEREA PIEȚELOR NAȚIONALE
PENTRU SERVICII REGULATE, pentru a stimula dezvoltarea acestor servicii
care va contribui la reducerea în continuare a emisiilor generate de
sectorul transportului și a congestionării traficului.
- INIȚIATIVA PRIVIND BATERIILE astfel încât vehiculele și alte
soluții privind mobilitatea, precum și componentele acestora, să fie
concepute și produse în UE.

MĂSURI DE LIBERALIZARE A TRANSPORTULUI RUTIER DE PERSOANE PRIN
REVIZUIREA REGULAMENTULUI 1073/2009

În cadrul Pachetului pentru Mobilitate Curată publicat pe 08.11.2017,
Comisia Europeană propune revizuirea Regulamentului european nr.
1073/2009 privind normele comune pentru accesul pe piața
internațională a serviciilor de transport cu autocarul, prin
EXTINDEREA CADRULUI DE APLICARE AL REGULAMENTULUI 1073/2009 LA PIEȚELE
NAȚIONALE DE SERVICII REGULATE, pentru asigurarea accesului
nediscriminatoriu pe piețele interne, cu obiectivul de a garanta o
concurență echitabilă și eficientă pe toate piețele interne și de
a stimula inițiativele de afaceri în beneficiul pasagerilor.
Propunerea CE este în concordanță cu Cartea albă privind politica
comună în domeniul transporturilor "Foaia de parcurs pentru un spațiu
european unic al transporturilor - Către un sistem competitiv și
eficient de utilizare a resurselor sistem de transport "(2011).

PRINCIPALELE PROPUNERI ALE CE PRIVIND REVIZUIREA REGULAMENTULUI
1073/2009:

- LIBERALIZAREA PIEȚELOR NAȚIONALE DE SERVICII REGULATE, care vor
putea fi efectuate de transportatori rutieri nerezidenți pe baza unei
autorizații obținute printr-o procedură simplă și transparentă.
Transportatorii nerezidenți ar trebui să fie în măsură să opereze
servicii regulate naționale în aceleași condiții ca și
transportatorii rezidenți.

- ACCESUL NEDISCRIMINATORIU LA TERMINALE – CE propune măsuri de
asigurare a drepturilor de acces la terminale pentru toți operatorii
în condiții corecte, echitabile, nediscriminatorii și transparente,
în scopul operării serviciilor de transport regulate.

- LIBERALIZAREA EXCURSIILOR LOCALE ȘI ELIMINAREA RESTRICȚIILOR PRIVIND
CABOTAJUL PRIN SERVICII REGULATE: CE propune eliminarea cerinței ca
serviciile regulate, prestate de un operator de transport nerezident în
statul membru gazdă să fie parte a unui serviciu regulat
internaţional, precum și a cerinței ca operaţiunile de transport de
cabotaj să nu se efectuează independent de un astfel de serviciu
internaţional.

- ABOLIREA FOILOR DE PARCURS CA DOCUMENTE DE CONTROL – măsură prin
care CE urmărește reducerea poverii administrative pentru
transportorii europeni de persoane.

***

_Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR)
este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală,
independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice,
care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe
plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până
în prezent peste 14.000 membri - operatori care efectuează
transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți despre activitatea Politiei Rutiere!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.